Fremover langs memory lane

 

Baltazar og jeg på svabergene hjemme i Engelsviken. Foto: Christine Kristoffersen 


I dag går turen til Fredrikstad. Bilen, Il Tempo Gigante den andre, trenger sommersko og dekkene er på hotell hos Toyota i Fredrikstad. Ikke alt gikk på flyttelasset i høst. Da blir det en fin tur til fine Fredrikstad og litt gjensyn både her og der. Det gleder vi oss til. 

Ikke heit sikker på om vi skal svinge oss over grensen til Sverige ennå, når vi først er på tur liksom. Tar med passet til Baltazar så vi har muligheten i allefall. Så ser vi litt hvordan dagen blir. 

Formen er definitivt i bedring. De siste måneders grep begynner så smått å gi resultater, men veien er ennå lang til jeg er tilbake til tidligere funksjonsnivå. Det er bare å erkjenne. Men stoffskiftet fungerer på angitt medisin dosering, fordøyelsen fungerer - om ennå ikke optimalt - etter innføring av periodisk faste og kostholdsendring. Kronisk hodepine og migrene er så godt som borte. Blodprøvene er stabilt fine og jeg spiser meg opp på brede tilskudd mens vekten nærmer seg minus 6 kilo. Jeg er litt klarere i toppen og tur - radiusen øker litt dag for dag. Krampene er sjeldent og det samme med melkesyre ben. Det er bare å erkjenne st det tar tid å sveives igang etter full stopp. Jeg gleder meg over fremskrittene. 

Å komme til Fredrikstad i dag, Østfold og havet der ute - det tror jeg blir helsebringende. Det gjelder bare å finne balansen, i og med det følger med både oppgaver, lang biltur og hyggelige gjensyn. 

Men det minner meg om at 1. juni nærmer seg med stormskritt. Vi har leid oss et lite sommerhus i hele juni og juli ved havet i Strømstad. For mange er Strømstad synonymt med Harry handel og blodfylt påskeråning. For meg er det alt annet. Det er helsebringende ramsalt Kosterhav, turer på bena og i båt i vakker natur og ufattelig mye fine folk. I 2012 tok jeg inn på et lite familiedrevet pensjonat i Strømstad sammen med min daværende whippet Pan. I 4 uker var vi på en slags privat rehabilitering der. Det er mange steder og stier å utforske langs svenske bohuslan kysten og kystperlene ligger på rekke og rad nedover fra Strømstad (og for ikke å glemme Kosterøyene! Hvor dagsturer forøvrig er helt innafor fra Oslo) til Smøgen og Kungshamn via Grebbestad, Fjellbacka og mer til. 

Om det blir Strømstad i dag, gjenstår å se. Men i Fredrikstad er det varme, jovialt og ramsalt sjø nok til at jeg får med meg en ekstra boost og en god forsmak på det som kommer i juni. 

En riktig fin soldag ønskes alle lesere av bloggen min❤️


Kommentarer

  1. Fredrikstad er jo en flott by, som jeg har besøk noen ganger ettersom jeg kjenner en som bor litt i utkanten. En stund siden sist nå, så det er på tide med et nytt besøk. Har alltid hatt lyst til å dra ut til Kosterøyene, men så langt har det ikke blitt noe av. Kanskje i sommer 🤔 Ønsker deg en fin søndag, klem Vera Lynn 🤗

    SvarSlett

Legg inn en kommentar